ח"כ אייכלר ב'קול חי': "חוות הדעת של וינשטיין היא כיבוש השלטון"

דוד לזר No Comments on ח"כ אייכלר ב'קול חי': "חוות הדעת של וינשטיין היא כיבוש השלטון"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הבוקר (חמישי) התייחס ח"כ ישראל אייכלר ב'מדברים אקטואליה' עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב'קול חי' לחוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטין על מינויו של דרעי לשר, לדבריו של ויינשטין – הוא לא יוכל להגן על עתירות נגד דרעי.

אייכלר תקף את התנהלות היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטין וכינה את הדברים "כיבוש השלטון", לדבריו, "חוות הדעת של ויינשטיין היא בעצם נקודת הבעיה של כל המערכת המשפטית בישראל, וינשטין יכול הוא יכול רק לומר אם מותר או אסור אבל בשום אופן לא לחנך – זה שהם הפכו להיות מחנכים ושליטים זה שיבוש של כל מערכת המשפט בישראל".

אייכלר טען כי ההתנהלות המשפטית כיום – היא אנטי דמוקרטית לחלוטין, לדבריו, "הקימו את המדינה אנשים שרצו שתהיה כאן דמוקרטיה וזה הכי לא דמוקרטי. כיום מי ששולט זה הפקידים, היועצים והשוטרים".

כמו"כ ביקר ח"כ אייכלר את המערכת המשפטית ואמר כי הבעיה היא שאין שם חרדים ואין שם כניסה לחרדים, לדבריו, "המערכת בנויה מ'חבר מביא חבר', לא נותנים לנו להשתלב במערכת המשפטית, ומי שנמצא שם הוא או חבר או משפחה או מקושר, המערכת היא בלוף אדיר ביותר. נורא ואיום", עוד אמר על השופטים בישראל כי "כשיש ענין פוליטי החוק בשבילהם זו רק המלצה".

על הבעייתיות של פסילת פוליטיקאים בעקבות תיקי עבר אמר אייכלר כי ,"יתפרו תיק לכל אחד ויזרקו אותו החוצה לכל החיים", לדבריו הדרך היחידה שיכולה לשנות את המצב המשפטי הבעייתי היא רק על ידי מהפכה דמוקרטית, "אין דרך לשנות את זה רק על יד מהפכה דמוקרטית, כלומר, שכל 120 חברי הכנסת יגידו בפה מלא שסמכות היועצים המשפטיים היא רק להגיד מה מותר ומה אסור עלפי חוק ולא לחנך אותנו ולומר לנו מה ראוי ומה לא".

"היה מקרה בעבר שיועצת משפטית ניסתה לשכנע אותי על חוק שקשור לכיסאות בטיחות לילדים, והיא אמרה לי 'הרי אתה חרדי וכתוב ונשמרתם מאוד לנפשותיכם', אז עניתי לה, 'את יועצת משפטית או רבנית?'", סיפר אייכלר.



0 תגובות